LoveIsMove
2 silent reader[s] | +FOLLOW | DASHBOARD.

Finally :D
Saturday, 24 December 2011 | 05:17 | 0 cutest



/Gambar aku time baru balik dari Johor\

Hey, nk dgr cerita tk? Cenggini cerita dia. Time hari Rabu , 22.12.2012, emak aku

telefon cousin aku sbb nk ckp yg kitaorang nk balik kg. So, tetiba sedara aku ckp mcm

ni, 'Ye ke? Eh, esok dkt Johor ada perlawanan bola sepak perempuan . Suruhlah 

Ain masuk. Dia kan suka main bola' . /Tahu-2 je\ Then, mak aku ckp,

'Hahaha, okay.' Pastu mak aku bagitau aku yg aku kena lwn main bolasepak dkt Johor.

Aku dah macam seram je sbb aku tk pernah lwn bolasepak sbb main bola jaring

pun aku kalah, apa lagi bola sepak enn? Aku tak tahu nk ckp apa. So, aku

ngangguk jela. Okay then esok kitaorang balik kampung dan keesokannya pulak

aku ada game. So, ada masa sehari jela berlatih. SHITT* Sampai kampung je, aku

dh kena terus pergi padang tempat kitaorang lawan sbb nk daftar. Grr, memenatkan 

jela. Then, aku berborak dgn coach aku, dia lelaki, HANDSOME :D

_________________________________________________________________________

Coach: Adik pandai main posisi apa?

Aku: Penyerang, Tengah . 

Coach: Okay. Kalau adik jadi GOALKEEPER nk tk?

Aku: Hah? GOALKEEPER? Boleh je tapi saya takut bola yg saya tangkap terlepas.

Coach: Okay, awak jadi penyerang jela sbb tengah dh ada org.

Aku: Okay. 

_________________________________________________________________________

Then, kitaorang mula start latihan. Bestnyaa, sorang-2 kena test goal kan. Tapi,

dlm group aku, banyak yg dh 1516,17 tahun mcm tu. Tua kan? Time latihan

tu, kitaorang kena score lima goal, siapa yg tk score kena denda. Nasib baik aku

score lima goal kalau tak -.- Pastu kitaorang kena lari padang sebanyak tujuh kali .

Okay, bila dh habis berlatih semua tu, baru kitaorang boleh balik . 

Then, keesokan harinya, aku gerak nk pergi padang tu dlm area pukul 8 cenggitu

lahh dan sampai pukul 9 lebih . Pdg tu jauh dari kg aku :D Time nk lawan nanti , coach 

suruh aku pakai baju warna hitam dgn boots . Boots? Aku dahlah takde boots. 

Tapi nasib baik kg aku dkt dgn kedai al-ikhsan. So, aku beli lah boots tu. Perghh, 

mahal dohh . Area 100 lebih harga dia. Nasib baik ayah aku  tak marah. Hahha, okay

then pukul 10 macam tu, kitaorang dah start lawan. Fyi, perlawana ni dijalankan 

selama tiga hari ye cikk adikk sekalian. Penat kan? Aku lawan dengan 6 kumpulan.

Wow, ramai kan? First aku lawan dgn group SPB, aku jaring satu goal je. Kitaorang

menang 3-1 . Second aku lawan dgn group Hottie. Hahaha, hottie tu wehh !

Aku tak jaringkan goal pun. Kitaorang menang 2-0. Third kitaorang lawan 

dgn Johor Fc . Aku tak jaringkan langsung. Kitaorang mng 3-0 .Keesokan harinya. 

Fourth kitaorang lawan group Kpop. Gediknya ! Aku jaringkan satu goal. Kitaorang

 menang 1-0. Fifth aku lawan  dgn group Top. Kitaorang menang 1-0 jugak .

 Sixth, kitaorang lawan dgn group Success. Kitaorang menang 3-2. Okay, group aku 

layak masuk separuh akhir. Kitaorang lawan pada keesokan harinya .Ada empat group 

yang layak. Group Top, Kpop, Group aku dgn Group Success . Okay, perlawanan 

dimulakan.Sekali lagi aku  lawan dgn group Kpop. Aku menang 1-0. Kenapa tak dua? 

Grr-.-Then, aku punya group berjaya masuk ke Final. Group aku lawan dgn group

 Success . Mula-2, group diorang  jaringkan satu goal. Aku dah cuakk time tu. Then, 

masa kedua pulak, aku buat betul-2. Yeahh, aku jaringkan dua goal . So, kitaorang mng 

2-1 :D Group kitaorang Juara . Yeayyyyy ^^ Second group success. Third group 

Kpop. Fourth, group Top. Petang tu, aku balik rumah dgn kasut yg dah nk

 uzur dgn kaki yg luka. So, aku kena pergi klinik sbb aku cedera . Habis kaki aku 

kena balut. Hrmmm :'( Keesokan  hari pulak, ada majlis penyampaian hadiah. 

Time tu ramai gila laki yg handsome nk amik hadiah jugak sbb diorang pun ada

 pertandingan bola sepak lelaki. Mula-2 lelaki kena amik hadiah, aku suka sorang 

lelakii ni nama dia ______. Mana boleh bagitau. Dia mng johan bolasepak lelaki 

dgn penyerang terbaik. Terrer :D Hahaha, okay. Then, lepas laki, perempuan 

pulak kena amik hadiah. Time tu, aku dgn group aku kena naik atas pentas

 sbb nk amik hadiah johan bolasepak perempuan. Lepas tu, ada lagi banyak 

anugerah. Aku rasa baik aku balik sbb aku tahu aku takkan menang lagipun

 banyak lelaki kat situ. Malu -.- Okay, anugerah ni lain sikit tau. Cth, kalau 

goalkeeper terbaik lelaki kena sampaikan hadiah dkt goalkeeper perempuan terbaik. 

Yeay, laki yg aku suka tu  tolong bagi aku hadiah sbb aku menang penyerang 

terbaik. Sama macam dia. Hahaha, then aku menang penjaring terbanyak dgn pemain 

terbaik. Omgg, omgg. Semua laki yg hensem-2 bagi aku hadiah :D Bangga gila .

 Fyi, aku jaringkan empat goal je pun. Tu pun banyak ke? Hahaha, paling tak boleh 

belah sekali , aku dpt pemain terbaik. Duhh, sumpah aku takkan 

percaya yg benda ni berlaku dkt aku :D Hahahaha, aku happy plus sedih sbb 

kaki aku kena balut.Tak cantikk :C Hahaha, okaylah. Sumpahh penat gila dohh main 

bola, aku rasa dah serik pun ada jugak . Hewhew . Okaylah, Aku tahu korang dh

 malas nk baca. So, aku nk berhenti taip ni. Baiii :D








Older Post